Social Icons

Δευτέρα, Ιανουαρίου 27, 2014

Tα εργοτάξια της Αθήνας Παρά την κρίση, που φέτος μπαίνει στον πέμπτο χρόνο, κάποια μεγάλα έργα δεν έχουν παγώσει


Παρά την κρίση, που φέτος μπαίνει στον πέμπτο χρόνο, κάποια μεγάλα έργα δεν έχουν παγώσει και μεταμορφώνουν σταδιακά την όψη της Αθήνας. 

Προχθές μπήκαν οι πρώτες μπουλντόζες στην έκταση της Νέας Φιλαδέλφειας, όπου θα κατασκευαστεί το νέο γήπεδο της ΑΕΚ, έργο που θα αναβαθμίσει συνολικά την περιοχή. Το γήπεδο θα είναι χωρητικότητας μεταξύ 32.500 και 34.000 θεατών και η αρχιτεκτονική του θα έχει βυζαντινές επιρροές.


Παράλληλα, ένα από τα μεγαλύτερα εργοτάξια της χώρας βρίσκεται στην Καλλιθέα και αφορά την κατασκευή του Κέντρου Πολιτισμού «Σταύρος Νιάρχος». Μάλιστα, αυτή εκτελείται με πρωτοφανείς ρυθμούς για τα ελληνικά δεδομένα και αυτό οφείλεται μάλλον στο γεγονός ότι δεν έχει εμπλακεί το Δημόσιο, καθώς το έργο, προϋπολογισμού 566 εκατ. ευρώ, χρηματοδοτείται αποκλειστικά από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

Είναι χαρακτηριστικό ότι από τον Σεπτέμβριο του 2012, όταν Δημόσιο και ανάδοχος υπέγραψαν τη σύμβαση του έργου, τα 220 στρέμματα της έκτασης έχουν μετατραπεί σε ένα πλήρες εργοτάξιο με 10 οικοδομικούς γερανούς. Σε αυτό απασχολούνται σήμερα περισσότερα από 700 άτομα.



Το Κέντρο Πολιτισμού προγραμματίζεται να ολοκληρωθεί το Νοέμβριο του 2015 και θα αποτελείται από την Εθνική Βιβλιοθήκη, την Εθνική Λυρική Σκηνή, κτίριο στάθμευσης αυτοκινήτων χωρητικότητας 1.000 θέσεων, καθώς και τρία βοηθητικά κτίρια: το κτίριο του υδάτινου καναλιού, το κτίριο του πάρκου και το κτίριο συντήρησης του πάρκου. Ακόμη, τα κτίρια της Εθνικής Βιβλιοθήκης και της Εθνικής Λυρικής Σκηνής θα συνδέονται με έναν μεγάλο υπαίθριο χώρο, την Αγορά.

Επεκτάσεις τραμ και μετρό

Χωρίς τα συνηθισμένα προβλήματα που σχετίζονται με την ανακάλυψη αρχαίων προχωρά η επέκταση του μετρό προς τον Πειραιά. Σταδιακά πυκνώνουν τα εργοτάξια κατά μήκος των έξι σταθμών που θα δημιουργηθούν σε Αγ. Βαρβάρα, Κορυδαλλό, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιά και Δημοτικό Θέατρο.

Όταν το έργο, ύψους 575 εκατ. ευρώ, θα βρίσκεται σε πλήρη ανάπτυξη, περίπου 2.000 άτομα θα απασχολούνται σε αυτό, ενώ η γραμμή υπολογίζεται ότι θα έχει ολοκληρωθεί έως το 2016.

Με την επέκταση του μετρό προς τον Πειραιά θα εξυπηρετούνται καθημερινά πάνω από 132.000 επιβάτες, ενώ ο συνολικός χρόνος από το λιμάνι έως το αεροδρόμιο θα διανύεται με το μετρό μόλις σε 45 λεπτά. Όταν ξεκινήσουν τα δρομολόγια, υπολογίζεται ότι θα κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 23.000 Ι.Χ. οχήματα λιγότερα, επιφέροντας αντίστοιχα μείωση των ρύπων διοξειδίου του άνθρακα κατά 119 τόνους ημερησίως.

Ταυτόχρονα, τα πρώτα εργοτάξια του τραμ προς Πειραιά έχουν κάνει την εμφάνισή τους στις οδούς Γρηγορίου Λαμπράκη και Μικράς Ασίας στη Νίκαια. Η γραμμή του τραμ, προϋπολογισμού 91 εκατ. ευρώ, θα αρχίζει από τον σταθμό ΗΣΑΠ του Νέου Φαλήρου και θα καταλήγει στο λιμάνι του Πειραιά, στην Ακτή Ποσειδώνος.



Θα έχει μήκος 5,4 χλμ., θα αποτελείται από 12 στάσεις και στην κατασκευή της θα απασχοληθούν περίπου 150-200 άτομα. Το έργο υπολογίζεται ότι θα ολοκληρωθεί έως τα τέλη του 2015 και θα μειώσει την κυκλοφορία των οχημάτων κατά 15.000 την ημέρα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Κυριότερες ειδήσεις - Ειδήσεις Google

 
Blogger Templates