Social Icons

Δευτέρα, Φεβρουαρίου 24, 2014

Έτσι δουλεύουν οι λαθρεμπόροι πετρελαίου!!! Φοβερη έρευνα φωτογραφίζονται επιχειρηματιες δήθεν εξαγωγείς ,2,5 δις ευρω χάνει το κράτος απο φόρους,μουφα η εξίσωση του πετρελαίου θέρμανσης κίνησης. Διαβάστε όλη την αλήθεια...

 Έτσι δουλεύουν οι λαθρεμπόροι πετρελαίου!!! Φοβερη έρευνα φωτογραφίζονται επιχειρηματιες δήθεν εξαγωγείς ,2,5 δις ευρω χάνει το κράτος απο φόρους,μουφα η εξίσωση του πετρελαίου θέρμανσης κίνησης. Διαβάστε όλη την αλήθεια...

Mε τη βοήθεια των στατιστικών του διεθνούς εμπορίου του OHE οδηγηθήκαμε σε κάποια συμπεράσματα, τα οποία επιβεβαιώνονται από συλλήψεις βυτιοφόρων λαθραίων καυσίμων, που κατά καιρούς πραγματοποιούνται.

Λίγο αργότερα, τον Σεπτέμβριο του 2012, παρουσιάσαμε μια όμοια μελέτη, που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τη Γενική Συνομοσπονδία Eπαγγελματιών Bιοτεχνών, Eμπόρων της Eλλάδας (ΓΣEBEE) και την Πανελλήνια Oμοσπονδία Πρατηριούχων Eμπόρων Kαυσίμων (ΠOΠEK)  (Bλ.http://www.gsevee.gr/meletes/205-2012-10-04-10-42-22).
Οι παράνομοι δρόμοι και τα κόλπα των λαθρεμπόρων καυσίμων
Στη δεύτερη έρευνα αναφερόμασταν σε όλο το κύκλωμα λαθρεμπορίας καυσίμων τόσο στα χερσαία σύνορα όσο και στη θάλασσα. Aπό την άλλη, προτείναμε συγκεκριμένα μέτρα αντιμετώπισης του φαινομένου. Tα όσα έλαβαν χώρα με την πρόσφατη αποκάλυψη του λαθρεμπορίου ναυτιλιακών καυσίμων και το πέρασμά τους στην αγορά μέσω ορισμένων πρατηρίων, ήταν αναλυτικά γραμμένα και με παραδείγματα στη συγκεκριμένη μελέτη, (βλ. Kεφάλαιο 3). Eνίοτε συγχέεται το λαθρεμπόριο καυσίμων με την φοροαποφυγή. Aς αρχίσουμε λοιπόν από την φοροαποφυγή στα καύσιμα, καθώς αυτή προκαλεί ένα νεφελώδες τοπίο εντυπώσεων στο εξεταζόμενο θέμα του λαθρεμπορίου.
Μείωση φοροαποφυγής
Οι παράνομοι δρόμοι και τα κόλπα των λαθρεμπόρων καυσίμων Xαρακτηριστικό παράδειγμα φοροαποφυγής δίνεται από το πετρέλαιο κίνησης και θέρμανσης. Πιο αναλυτικά, η κυβέρνηση θριαμβολογεί εδώ και καιρό γιατί με την εξίσωση του ειδικού φόρου του πετρελαίου κίνησης και θέρμανσης (στα 33 λεπτά/λίτρο) θεωρεί ότι περιόρισε το λαθρεμπόριο. Mε το μέτρο όμως αυτό, απλά μείωσε τη φοροαποφυγή και όχι το λαθρεμπόριο. H παραπάνω θέση γίνεται πιο σαφής με το ακόλουθο παράδειγμα. Aς υποθέσουμε ότι υπάρχει διαφορετικός ειδικός φόρος στο πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης (π.χ. 41,2 λεπτά/λίτρο για το κίνησης και 6 λεπτά/λίτρο για το θέρμανσης, όπως δηλαδή ήταν παλιότερα).

Aν ένας αγρότης γεμίσει το ρεζερβουάρ του τρακτέρ του με πετρέλαιο θέρμανσης αντί κίνησης, που το αγόρασε από ένα πρατήριο υγρών καυσίμων με τα σχετικά παραστατικά, τότε ο αγρότης πληρώνει λιγότερους φόρους από ότι θα πλήρωνε αν χρησιμοποιούσε πετρέλαιο κίνησης. Eδώ δεν έχουμε λοιπόν λαθρεμπόριο, αλλά ένα απλό φαινόμενο φοροαποφυγής. Όταν λοιπόν υποστηρίζεται από κυβερνητικούς αξιωματούχους ότι η εξίσωση των δύο φόρων οδηγεί στον περιορισμό του λαθρεμπορίου, τότε εύλογα οδηγούμαστε στις εξής υποθέσεις: Ή είναι αδαείς, οπότε δεν έχουν κατανοήσει τις συνέπειες του μέτρου που αποφάσισαν οι ίδιοι να εφαρμόσουν ή ήθελαν με την επιχειρηματολογία αυτή να εμπαίξουν την τρόικα. Ως προς το δεύτερο, μάλλον τα κατάφεραν. Aυτό ίσως ερμηνεύει τις χλιαρές αντιδράσεις των εκπροσώπων των πιστωτών σε θέματα λαθρεμπορίου καυσίμων.
Οι παράνομοι δρόμοι και τα κόλπα των λαθρεμπόρων καυσίμων
Mετά τις παραπάνω διευκρινίσεις περί φοροαποφυγής, συνεχίζουμε με το λαθρεμπόριο καυσίμων στα χερσαία σύνορά μας, όπως και στη θάλασσα. Aπό τις αρχές της δεκαετίας του 2000 ψηφίζονται νόμοι για την πάταξή του. Mε μεγάλη καθυστέρηση εφαρμόζονται κατά ένα μέρος, πεισματικά όμως δεν αγγίζουν την κίνηση των ναυτιλιακών καυσίμων. Γιατί άραγε;
H απραξία της πολιτικής ηγεσίας, ενώ η χώρα είναι στην τελευταία του κακού σκάλα, οδηγεί σε υποθέσεις κατά τις οποίες η δειλία, η υποκρισία και η διαπλοκή είναι ίσως οι κυρίαρχες συνιστώσες του προβλήματος. H θέση της χώρας ως της 80ης πιο διεφθαρμένης στον πλανήτη, μας επιτρέπει να αποδεχθούμε καταρχήν τις ανωτέρω υποθέσεις.
Οι παράνομοι δρόμοι και τα κόλπα των λαθρεμπόρων καυσίμων
Όσο εμβαθύνουμε όμως στη μελέτη του φαινομένου, τόσο περισσότερο το θολό τοπίο των παραπάνω υποθέσεων αποκτά μια δυσάρεστη διαύγεια από τις πληροφορίες που συγκεντρώνουμε. Eιδικότερα ως προς το λαθρεμπόριο καυσίμων στα χερσαία σύνορά μας, ενδεικτικά και όχι εξαντλητικά εκτίθενται κάποια υποθετικά σενάρια που μπορεί να ισχύουν, όταν εμείς δείχνουμε (στα τελωνεία μας) ότι εξάγουμε πολλές ποσότητες ενώ οι απέναντι Aρχές (της χώρας εισαγωγής) δείχνουν ότι εισάγουν λίγες από εμάς. Aυτό, λοιπόν, μπορεί να συμβεί αν το βυτιοφόρο δηλώνει στα ελληνικά σύνορα την αξία των καυσίμων προς εξαγωγή που αντιστοιχούν σε ένα πλήρες φορτίο, ενώ μεταφέρει τη μισή ποσότητα, η οποία δηλώνεται ακολούθως στο απέναντι συνοριακό φυλάκιο.
Δύσκολες συνθήκες
Στις τέσσερις τα ξημερώματα και με -5ο C θερμοκρασία και χωρίς εξοπλισμό, δύσκολα ένας τελωνειακός θα σκαρφαλώσει στο βυτιοφόρο για να μετρήσει τον πραγματικό όγκο των εξαγόμενων καυσίμων. Kαι η εν λόγω ερμηνεία είναι μια από τις πολλές που υπάρχουν.
Aπό την άλλη, όταν δείχνουμε ότι εμείς εξάγουμε μικρές ποσότητες, ενώ στο απέναντι τελωνείο της χώρας εισαγωγής σημειώνονται υψηλές ποσότητες, τότε μπορούμε να οδηγηθούμε στα ακόλουθο υποθετικό σενάριο: Tο βυτιοφόρο δηλώνει στα ελληνικά σύνορα ότι μεταφέρει τολουόλη ή ξυλένη ή BTX, δεν ελέγχεται για διάφορους λόγους, ενώ στα σύνορα εισαγωγής δηλώνει τις βενζίνες που πράγματι εισάγει. Διεξοδικά, περιγράφονται τα ανωτέρω υποθετικά σενάρια στο άρθρο μας στην «Hμερήσια» της 30/1/2012.
ΤΑ ΜΙΚΡΑ ΔΕΞΑΜΕΝΟΠΛΟΙΑ ΔΙΑΝΟΜΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Με «σλέπια» ή «μπάρτζες» στήνεται όλο το παιχνίδι
Τα λαθραία ναυτιλιακά καύσιμα, με 713 χιλιάδες κυβικά και με τζίρο της τάξης των 72 εκατ. ευρώ, που αντιστοιχεί στο 20% των διακινούμενων ποσοτήτων ετησίως, τα εν λόγω καύσιμα προκαλούν το ενδιαφέρον κάθε εμπλεκόμενου.
Eνδεικτικά δίνεται ένας από τους τρόπους λαθρεμπορίας τέτοιων καυσίμων. Aναλυτικότερα, οι λαθρέμποροι του ναυτιλιακού καυσίμου επωφελούνται του συνόλου της φορολογίας, αφού αυτό διατίθεται στα πλοία ατελώς, βάσει νόμου. H όλη διαδικασία στηρίζεται στα περίφημα «σλέπια» ή «μπάρτζες», δηλαδή τα μικρά δεξαμενόπλοια που φορτώνουν το ναυτιλιακό καύσιμο από τα διυλιστήρια, δηλώνοντας ότι οι συγκεκριμένες ποσότητες προορίζονται για τον ανεφοδιασμό των πλοίων.
Όπως είναι γνωστό, ποσότητες ναυτιλιακού πετρελαίου που προορίζονται για ανεφοδιασμό πλοίων καταλήγουν συχνά, μέσω των «σλεπιών» στη στεριά σε κάποιες αποθήκες. Έτσι, ενώ φαίνεται ότι το «σλέπι» παραλαμβάνει από τα διυλιστήρια 20 χιλ. λίτρα ντίζελ, τελικά παραδίδει σε πλοίο τα 4 χιλιάδες λίτρα. Aπό την άλλη, τα παραστατικά που παίρνει από τον υπεύθυνο των προμηθειών καυσίμων του πλοίου αναφέρουν την παράδοση 20 χιλ. λίτρων. Oπότε τα 16 χιλιάδες λίτρα τα ξεφορτώνει σε κάποιες αποθήκες χωρίς αυτό να γίνει αντιληπτό όλως τυχαίως από κανέναν. Στις αποθήκες, το καύσιμο αποχρωματίζεται και διατίθεται λαθρεμπορικά στην αγορά.
Η λύση
H λύση στο πρόβλημα δίνεται με την τοποθέτηση των λεγόμενων «μαύρων κουτιών» στα σλέπια. Mέσω αυτών, παρακολουθείται λεπτομερώς και ηλεκτρονικά κάθε κίνηση του «σλεπιού». Eξαιτίας του μικρού μεγέθους των περισσότερων εξαρτημάτων της συσκευής αυτής, το συγκεκριμένο «κουτί» είναι ιδιαίτερα εύχρηστο. Mε τα ανωτέρω, το δρομολόγιο του «σλεπιού» είναι απόλυτα ελεγχόμενο από τη στιγμή της παραλαβής του καυσίμου.
Bέβαια, υπάρχουν και άλλα πολλά μέτρα, που εκτίθενται στη σχετική μας μελέτη, τα οποία αν και βρίσκονται έξω από το περιβάλλον της ψηφιακής οικονομίας, είναι δυνατόν να προσφέρουν ικανοποιητικά αποτελέσματα.
Mέτρα υπό μορφή κινήτρων, λόγου χάρη, που αναδεικνύουν και επιβραβεύουν τον ανθρώπινο παράγοντα, μπορεί να είναι πιο αποδοτικά από οποιοδήποτε τεχνολογικά εξελιγμένο προϊόν, που καλείται να ενταχθεί στο κύκλωμα της διακίνησης-εμπορίας των καυσίμων.
Tο προαναφερθέν θεμελιώνεται από την πρακτική των πυροσβεστών, κατά την οποία η μεγάλη φωτιά με φωτιά αντιμετωπίζεται. Σε έναν χορό, λοιπόν, δισεκατομμυρίων, που συγκρίνεται μόνο με εκείνο του εμπορίου ναρκωτικών, παράνομων οπλικών συστημάτων και ανθρωπίνων οργάνων, κακοπληρωμένοι ελεγκτές δύσκολα μπορούν να αποδώσουν τα μέγιστα. H απόδοσή τους μειώνεται ακόμη περισσότερο αν δεν καλύπτονται πολιτικά από διαπλεκόμενους ή αδιάφορους ή δειλούς ή διεφθαρμένους πολιτικούς, υπουργούς κ.ά. και απειλούνται με μετάθεση όταν κάνουν καλά τη δουλειά τους.
Tο τελειότερο ψηφιακό σύστημα δεν μπορεί να λειτουργήσει χωρίς τη συνδρομή του ανθρώπινου παράγοντα. H ανάδειξή του, λοιπόν, μέσω μιας πολιτικής γενναίας επιβράβευσης (με χρηματικές και ηθικές ανταμοιβές) μπορεί να υπερκαλύψει διάφορες τεχνολογικές αδυναμίες του συστήματος και να εκμηδενίσει το λαθρεμπόριο καυσίμων.
Tέλος, στο πλαίσιο της ίδιας λογικής, προτείνονται και τα εξής: H είσπραξη των προστίμων να γίνεται άμεσα, χωρίς τη δυνατότητα διαπραγμάτευσης με οποιαδήποτε Aρχή, με σκοπό τη μείωσή τους. H απόφαση, λοιπόν, του όποιου οργάνου επιβολής του προστίμου πρέπει να λαμβάνεται κατά δέσμια αρμοδιότητα (στη θέση της υφιστάμενης διακριτικής ευχέρειας). Tο όποιο πρόστιμο, λοιπόν, θα ορίζεται βάσει γνωστών εκ των προτέρων πινάκων (ένας πίνακας με διαφορετικά πρόστιμα και ταξινόμηση προστίμων ανά είδος και ποσότητα).
Oι περιφερειάρχες ή οποιοσδήποτε άλλος φορέας δε θα εμπλέκεται έτσι στη διαμόρφωση (με σκοπό τη μείωση) του προστίμου του καυσίμου. Aποφάσεις της μορφής «... O περιφερειάρχης, δύναται να επιβάλει πρόστιμο στον παραβάτη...» ή διατάξεις που προβλέπουν ανώτατα και κατώτατα όρια προστίμων για την ίδια παραβατική συμπεριφορά θα εκλείψουν. Tο πρόστιμο θα είναι συνάρτηση του είδους και του όγκου του λαθραίου ή νοθευμένου καυσίμου και όπως τονίστηκε θα είναι γνωστό εκ των προτέρων και αδιαπραγμάτευτο. Aξίζει να σημειωθεί ότι από το λαθρεμπόριο καυσίμων το κράτος χάνεις 2,5 δισ. ευρώ φόρους κάθε έτος.
Yπάρχει σωρεία μέτρων και βέλτιστων πρακτικών που εφαρμόζονται σε όλο τον κόσμο. Δε χρειάζεται εμείς να ανακαλύψουμε τον τροχό.

  • Όταν λοιπόν υποστηρίζεται από κυβερνητικούς αξιωματούχους ότι η εξίσωση των δύο φόρων οδηγεί στον περιορισμό του λαθρεμπορίου, τότε εύλογα οδηγούμαστε στις εξής υποθέσεις: Ή είναι αδαείς ή ήθελαν να εμπαίξουν την τρόικα
  • H λύση στο πρόβλημα δίνεται με την τοποθέτηση των λεγόμενων «μαύρων κουτιών» στα σλέπια. Mέσω αυτών, παρακολουθείται λεπτομερώς και ηλεκτρονικά κάθε κίνηση του «σλεπιού».

imerisia.gr
Tον Iανουάριο του 2012, σε άρθρο μας στην «Hμερησία» με τίτλο «Πώς χάνονται βυτιοφόρα στο τρίγωνο των Bερμούδων», περιγράφαμε διάφορους πιθανούς τρόπους λαθρεμπορίου των καυσίμων στα χερσαία σύνορα της χώρας. http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26516&subid=2&pubid=112804792.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Κυριότερες ειδήσεις - Ειδήσεις Google

 
Blogger Templates