Στις εστίες του ΤΕΙ Ηρακλείου, έγινε η παράδοση των δωματίων στους σπουδαστές υπό την πίεση, όπως καταγγέλει το Μέτωπο Αγώνα Σπουδαστών,  της σπουδαστικής μέριμνας για να πληρωθεί από τους διαμένοντες όλη η προκαταβολή των 270 ευρώ. Η αντίδραση των διαμένοντων και της επιτροπής αγώνα των εστιών ήταν άμεση, καθώς σχεδόν κανένας σπουδαστής δεν μπορούσε να καταβάλει το συγκεκριμένο ποσό.
Στην ανακοίνωση του Μετώπου αναφέρεται:
"Οι αποφάσεις του συμβουλίου λέσχης για μια ακόμα φορά στάθηκαν απέναντι από τους σπουδαστές, διαμηνύοντας πως όποιος δεν πληρώσει, δεν παίρνει δωμάτιο.Μάλιστα, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο προϊστάμενος της Σπουδαστικής Μέριμνας κ.Α.Παντελάκης οι σπουδαστές ψεύδονται ότι δεν έχουν να πληρώσουν για να δημιουργήσουν εντυπώσεις και πως οι εστίες είναι για αυτούς που έχουν οικονομικά προβλήματα, αλλά δεν είναι για τους άπορους!
Η κατάσταση αυτή έρχεται να ζορίσει ακόμα περισσότερο τους πιο φτωχούς σπουδαστές του ΤΕΙ που με δυσκολία τα βγάζουν πέρα και διεκδικούν το δικαίωμα στη μόρφωσή τους. Η Επιτροπή Αγώνα Εστιών του ΜΑΣ ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται να δεχτεί κανένας σπουδαστής να πεταχτεί εκτός εστιών και πως υπάρχει άμεση ανάγκη για περισσότερα δωμάτια καθώς οι 288 θέσεις στις εστίες δεν καλύπτουν τις ανάγκες των 12.000 ενεργών σπουδαστών".

Ανακοίνωση της Επιτροπής Αγώνα
"Η κατάσταση που επικρατεί στις εστίες του ΤΕΙ Ηρακλείου είναι εκρηκτική. Μέσα σε όλα τα προβλήματα που οι σπουδαστές αντιμετωπίζουν σήμερα και που πολλαπλασιάστηκαν μέσα στο καλοκαίρι από τις απολύσεις και την επιπλέον φοροληστεία των οικογενειών μας, το συμβούλιο λέσχης αποφάσισε ότι κλειδί θα πάρουν μόνο όσοι έχουν να πληρώσουν την εγγύηση και επιπλέον 2 έως 4 μήνες προκαταβολή.
Όσοι δηλαδή δεν καταβάλουν το λιγότερο 180 εως 270 ευρώ, η μέριμνα θα τους δείξει την πόρτα της εξόδου μέχρι αυτά τα χρήματα να καταβληθούν. Αν μάλιστα κάποιος δεν καταφέρει να τα μαζέψει, το δωμάτιο θα δοθεί σε κάποιον άλλον που να μπορεί να τα καταβάλει.
Αυτή η απόφαση είναι κομμάτι της συνολικής επίθεσης και έρχεται να προστεθεί στην ίδια πολιτική που σου κόβει, το ρεύμα, σου κόβει το νερό, σου παίρνει το σπίτι, αν δεν έχεις να πληρώσεις. Είναι συνέχεια μιας πολιτικής διαχρονικά των κυβερνήσεων που λέει: ούτε ευρώ για υγεία, παιδεία, πρόνοια. Ούτε ευρώ για τη σπουδαστική μέριμνα.
Επί της ουσίας με αυτή την απόφαση μας καταργούν το δικαίωμα στη μόρφωση από τη στιγμή που μας διώχνουν από τις εστίες. Απέναντι λοιπόν στις αντιδρστικές αποφάσεις και την τρομοκρατία του συμβουλίου μέριμνας και της διοίκησης, όπου τόσα χρόνια συνειδητά βάζουν πλάτη ώστε η κατάσταση στις εστίες να είναι δραματική, όλοι οι εστιακοί σαν μια γροθιά να μην δεχτούμε να μείνει κανένας συνάδελφός μας χωρίς να πάρει δωμάτιο επειδή δεν έχει να πληρώσει. Να μην δεχτούμε να ξενοικιάσει και να γυρίσει σπίτι του ούτε ένας συνάδελφος που έμεινε εκτός εστιών".