Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, οι δύο τράπεζες που έλαβαν στα τέλη του 2013 αυτές τις άδειες είναι η Australia and New Zealand Banking Group (ΑΝΖ), η τρίτη μεγαλύτερη, βάσει κεφαλαιοποίησης, τράπεζα της Αυστραλίας, καθώς και η ελβετική HSBC. Καμία από τις δύο τράπεζες δεν έχει προχωρήσει σε κάποιο επίσημο σχετικό σχόλιο. Οι ANZ και HSBC ήταν, επίσης, οι πρώτες ξένες τράπεζες που το 2011 έλαβαν το «πράσινο φως» για διαπραγμάτευση σε futures χρυσού στο Χρηματιστήριο Χρυσού της Σανγκάης (SGE).
«Σιγήν ιχθύος», πάντως, τηρεί και η κινεζική China Everbright Bank, η οποία επίσης φέρεται να έλαβε παρόμοια άδεια και να γίνεται, έτσι, η 10η τράπεζα της Κίνας που αδειοδοτείται, ώστε να μπορεί -εντός του αυστηρά ελεγχόμενου πλαισίου που έχει θεσπιστεί- να εισάγει χρυσό στη χώρα.
Το 2013 οι εισαγωγές χρυσού της Κίνας υπερδιπλασιάστηκαν σε ετήσια βάση, ξεπερνώντας το επίπεδο των 1.000 τόνων και εκτοπίζοντας την Ινδία στη δεύτερη θέση της παγκόσμιας κατάταξης των χωρών με τις μεγαλύτερες εισαγωγές του μετάλλου. Η πτώση των διεθνών τιμών του χρυσού, που έκλεισαν τη χρονιά με αρνητικό πρόσημο για πρώτη φορά σε διάστημα 13 ετών, λειτούργησε καταλυτικά ώστε η ζήτηση από Κινέζους αγοραστές για χρυσό σε φυσική μορφή να «εκτοξευθεί» σε άνευ προηγουμένου επίπεδα.
Το να επιτρέπεται σε τράπεζες του εξωτερικού, με παρουσία στην Κίνα, να προχωρούν σε εισαγωγές χρυσού στη χώρα θα μπορούσε να αποδειχθεί σημείο-καμπή για σταδιακή υποχώρηση των τιμών του μετάλλου στην κινεζική αγορά, οι οποίες είναι οι υψηλότερες σε ολόκληρη σχεδόν την Ασία.
Σειρά μέτρων
Το αυστηρό πλαίσιο που διέπει τις εισαγωγές χρυσού θεωρείται ένας από τους λόγους που το μέταλλο πωλείται στην Κίνα με premium 15 δολαρίων η ουγκιά, σε σχέση με τις τιμές που διαμορφώνονται στο Λονδίνο, όταν στη Σιγκαπούρη και στο Χονγκ Κονγκ το ποσό αυτό δεν ξεπερνά τα 2 δολάρια. Την περίοδο Απριλίου-ΜαΤου του 2013 το premium στην Κίνα είχε φτάσει τα 30 δολάρια η ουγκιά.
Το αυστηρό πλαίσιο που διέπει τις εισαγωγές χρυσού θεωρείται ένας από τους λόγους που το μέταλλο πωλείται στην Κίνα με premium 15 δολαρίων η ουγκιά, σε σχέση με τις τιμές που διαμορφώνονται στο Λονδίνο, όταν στη Σιγκαπούρη και στο Χονγκ Κονγκ το ποσό αυτό δεν ξεπερνά τα 2 δολάρια. Την περίοδο Απριλίου-ΜαΤου του 2013 το premium στην Κίνα είχε φτάσει τα 30 δολάρια η ουγκιά.
Το προηγούμενο έτος η Κίνα ενέκρινε τη δημιουργία των πρώτων ETFs χρυσού, ενώ επεξέτεινε το ωράριο των συναλλαγών στην αγορά των futures. Τον Σεπτέμβριο του 2013 έγινε γνωστό ότι η κεντρική τράπεζα της χώρας προέτρεπε, με έγγραφό της, την αδειοδότηση περισσότερων τραπεζών, ώστε να μπορούν να εισάγουν και να εξάγουν χρυσό.
Πέραν αυτών, το SGE σχεδιάζει να εγκαινιάσει φέτος τη διαπραγμάτευση futures χρυσού εντός της -πιλοτικής-ζώνης ελεύθερου εμπορίου της πόλης, η οποία θα είναι ανοιχτή σε ξένους επενδυτές. Αναλυτές εκτιμούν ότι, αν η Κίνα θέλει να στεφθεί με επιτυχία η κίνηση του SGE, θα πρέπει να επιτρέψει σε περισσότερους ξένους «παίκτες» την πρόσβαση στη φυσική αγορά του μετάλλου. Υπογραμμίζουν, επίσης, ότι περισσότερες αδειοδοτήσεις δεν συνεπάγονται «αυτόματη» άνοδο των εισαγωγών, καθώς η ζήτηση παραμένει ο καταλυτικός παράγοντας. Σε κάθε περίπτωση, όμως, εκλαμβάνονται ως ισχυρές ενδείξεις ότι η «όρεξη» των Κινέζων για χρυσό θα παραμείνει σε υψηλά επίπεδα.
(capital)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου